سودمندی‌های فلفل تند برای بدن آدمی

مترجم :  حسام مین‌باشی
کلید واژه :  سودمندی‌های فلفل تند برای بدن آدمی
چکیده :  فلفل تند محتوی مقادیر بالایی ویتامین ث و ماده مرکب بتاکاروتن است که برابر نیاز‌های بدن به ویتامین آ تبدیل می‌شود. افزون بر آن فلفل تند ویتامین‌های ب، آهن، منیزیوم و پتاسیم را برای بدن فراهم می‌سازد. ترکیب کاپسایسین (capsaicin) موجود در فلفل نیز سودمندی‌های بسیاری برای بدن آدمی‌ دارد که کوتاه به آنها اشاره می‌کنیم.
منابع :  روزنامه النهار لبنان


فلفل تند محتوی مقادیر بالایی ویتامین ث و ماده مرکب بتاکاروتن است که برابر نیاز‌های بدن به ویتامین آ تبدیل می‌شود. افزون بر آن فلفل تند ویتامین‌های ب، آهن، منیزیوم و پتاسیم را برای بدن فراهم می‌سازد. ترکیب کاپسایسین (capsaicin) موجود در فلفل نیز سودمندی‌های بسیاری برای بدن آدمی‌ دارد که کوتاه به آنها اشاره می‌کنیم.

  تحقیقات آشکار ساخته است که ترکیب کاپسایسین موجود در فلفل با سلول‌های سرطانی مبارزه می‌کند. این ترکیب سرعت سوختن چربی را به طور میانگین 30درصد بیشتر می‌کند و کالری‌های حرارتی بسیاری را سوزانیده و باعث احساس سیری در بدن تا ساعاتی پس از تناول فلفل می‌شود.


از سوی دیگر تحقیقات اشاره می‌کند که ترکیب کاپسایسین در مواردی به کنترل باکتری هلیکو باکتر پیلوری یاری می‌رساند. این باکتری باعث اسیدی شدن و سوزش معده می‌شود و احتمال ابتلا به زخم معده را بالا می‌برد. ترکیب کاپسایسین موجود در فلفل همچنین تراوشات سینوس‌های بینی را تقویت می‌کند، و ورم سینوس‌ها را می‌کاهد. این ماده ویژگی‌های ضد باکتری نیز دارد که ماموریت آن مبارزه با التهابات سینوس‌های بینی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.