تولید داروی نوین درمان ناتوانی عضله قلب

مترجم :  حسام مین باشی
کلید واژه :  عضله قلب ـ آزمایش ـ نووارتس ـ دریارسلونا ـ پژوهش ـ بیماری قلبی ـ
چکیده :  داروی آزمایشی ساخت شرکت "نووارتس" که درنشست سالیانه انجمن اروپایی قلب دربارسلونا – با حضور حدود 30 هزار پزشک از سراسر جهان - ازآن رونمایی شده است، انقلابی ‌در زمینه درمان ناتوانی عضله قلب، شکل داده است. پژوهشی که شرکت یاد شده در مدت 10 سال روی نه هزار بیمار اجرا کرده، روشن می‌سازد که شمار افرادی که با بهره‌گیری از داروی نوین 696 LCZ از بیماری قلب رهایی می‌یابند، 20 درصد بیشتر از کسانی است که از داروهای مشابه پیشین استفاده می‌کردند.
منابع :  روزنامه النهار لبنان


انقلابی ‌در راه مبارزه با بیماری قلب

داروی آزمایشی ساخت شرکت "نووارتس" که درنشست سالیانه انجمن اروپایی قلب دربارسلونا – با حضور حدود 30 هزار پزشک از سراسر جهان - ازآن رونمایی شده است، انقلابی ‌در زمینه درمان ناتوانی عضله قلب، شکل داده است. پژوهشی که شرکت یاد شده در مدت 10 سال روی نه هزار بیمار اجرا کرده، روشن می‌سازد که شمار افرادی که با بهره‌گیری از داروی نوین 696 LCZ از بیماری قلب رهایی می‌یابند، 20 درصد بیشتر از کسانی است که از داروهای مشابه پیشین استفاده می‌کردند. همچنان‌که این دارو، کیفیت زندگی بیماران را بهتر ساخته و نسبت ورود آنان را به بیمارستان حدود 21 درصد بیش از گذشته، می‌کاهد. این نتایج مثبت سازمان غذا و داروی ایالات متحده را به تصویب سریع صدور مجوز به کارگیری این دارو در ایالات متحده در پایان سال جاری میلادی متمایل کرده است.

 داروی LCZ696 به شکل کپسول طراحی شده که بیمار می‌بایست روزانه دوبار آن را تناول کند و باتوجه به آنکه با روش‌های متعدد بر نظام هورمونی عصبی ‌قلب اثر می‌گذارد، می‌تواند دفاع طبیعی بدن، ضد ناتوانی قلب را استحکام بخشد، همچنان‌که عضله قلب را تقویت می‌کند. 


26 میلیون نفر در جهان از ناتوانی قلب رنج می‌برند و با خطر وفات یا رنج و درد دردوران زندگی دست درگریبانند. و این درحالی است که داروهای فراوانی برای مبارزه با این بیماری در بازارموجود است و سالانه 45 میلیارد دلار برای رویاروی با این بیماری درجهان هزینه می‌شود. برای تولید داروی نوین LCZ696، ده سال پژوهش صورت گرفته و پزشکان نخبه درمان بیماری قلب، درساختن آن همکاری داشته‌اند و این اولین درمان در نوع خود است که علاوه بر مهار فرایند‌های زیان‌بخش، حمایت نظام‌های هورمونی عصبی ‌را در قلب افزایش می‌دهد و این درحالی است که داروهای مشابه پیشین تنها به مبارزه با فرایند‌های زیان بخش می‌پرداختند. 


شرکت "نووارتس" انتظار دارد، بتواند داروی یاد شده را با دریافت جواز از نهاد‌های مسئول، در پایان سال 2014 میلادی در ایالات متحده و از آغاز سال 2015 در اروپا عرضه کند.


منبع مجله دانشمند آذر 1393 شماره 614

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.