باشکوه رکاب بزنید!

ارسال کننده : مدیر سایت
نویسنده / نویسندگان : 
مترجم :  مسعود زرفشانی
کلید واژه : 
چکیده :  از این ماه برای شما چند صفحه‌ای خبر و مطلب از دنیای بی‌کران فناوری داریم که به نام کشکول فناوری ارائه می‌شود و به صورت سریالی هرماه مطالب جدیدتری دارد. دلیل نام‌گذاری آن هم این است که در کشکول همه چیز یافت می‌شود. و از طرفی همه‌چیز به هم‌ریخته است. برای همین هم ما از گوشه گوشه دنیای فناوری مطلب و خبری داریم که بدون ترتیب خاصی ارائه می‌کنیم. امیدواریم از خواندنش لذت ببرید.
منابع :  specialized.com


از زمانی که دوچرخه اختراع شد، استفاده از آن همیشه مورد توجه افراد و به خصوص جوانان بوده است و آمدن خودرو و هواپیما و جت و سفینه هم نتوانست جایگاه ویژه آن را نزد همگان تغییر دهد.

این جایگاه اکنون به شکلی ظهور و بروز دارد که برند‌های مطرح دنیا به فکر طراحی نسل جدیدی از این وسیله محبوب افتاده‌اند. آ.او.دی، بی‌ام.دبلیو و حالا مک لارن ایده‌های خود را عملی ساخته‌اند و فصل تازه‌ای در دنیای چرخ و رکاب رقم زده‌اند.

  

شرکت خودروسازی بسیار معتبر و معروف مک لارن با همکاری شرکت تخصصی "‌یو اس بایک" از آخرین دوچرخه حرفه‌ای جاده‌ای خود رونمایی کرد.  چرخ‌های این سوپر دوچرخه را شرکت مک لارن از فیبر‌های کربنی که در F1 و خودروهای خاصش استفاده می‌کند، طراحی و تولید کرده است و همه مراحل طراحی هم با همان نرم‌افزارهای پیشرفته شبیه‌سازی که در ساخت خودرو‌هایش به کار می‌برد، آزمایش کرده است. این دوچرخه در سبک حرفه‌ای جاده‌ای طراحی شده و به هدف رکاب زدن در مسابقات جاده‌ای تولید شده است و در نوع خود از هر حیثی بی‌نظیر است.


"جو مارش" مهندس طراحی مرکب مک لارن می‌گوید: "این طرح محک خورده ما در حال حاضر بسیار ساختار کارآمدی برای شروع دارد."  این مهندس شرکت مک لارن همچنین اذعان دارد که 300 درصد بیشتر از حد معمول در ساختار این وسیله فیبر کربن به کار برده‌اند و همین عاملی بر کاهش مصرف مواد دیگر و در نتیجه باعث سبکی فوق‌العاده آن شده است." جو مارش در ادامه به این نکته تاکید می‌کند که در ساختار این دوچرخه از 500 لایه فیبر کربن استفاده شده که 300 درصد از استاندارد ساخت دیگر دوچرخه‌های حرفه‌ای جاده‌ای بیشتر است. نتیجه این طراحی فوق‌العاده، بدنه‌ای بسیار مقاوم و در عین حال فوق سبک با وزنی کمتر از 6 کیلوگرم را به ارمغان آورده است. 


از دیگر ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این هیولای زیبا باید به رنگ‌بندی بسیار جذاب و چشمگیرش اشاره کرد. ترکیب رنگ‌های مشکی و نارنجی، شکوه و عظمت خاصی به آن بخشیده و روحی خشن را به بدن کربنیش می‌دمد تا جاده‌ها را یکی پس از دیگری درنوردد.


البته از مهندسی آیرودینامیکی بسیار دقیق و حساب شده‌اش نمی‌توان گذشت. قیمت آن فعلا 160 هزار یورو است.


منبع مجله دانشمند 612 مهر 1393

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.